-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 10. februar 2010

Dyrebare skatter

Denne helgen har jeg vært hos mamma og pappa. Seks timer i god og varm bil, fin musikk på stereoen, ungene godt innepakket i myke fleecepledd i baksetet sammen med et godt utvalg av kosebamser- og hunder, to fergeoverfarter med obligatoriske sveler/lapper, og vips så er vi der.

Denne gangen hadde mamma funnet frem noe gammelt sengetøy til meg. Hurra!!! Selv om de er gamle og slitte, så har jeg nesten ikke hjerte til å klippe dem opp. Jeg er nok litt pysete sånn. Det jeg kjøper på loppis og Fretex har jeg ikke noe problem med å klippe opp, men det som jeg husker fra hjemmet mitt har STOR affeksjonsverdi og det å 'ødelegge' stoffene sitter nok litt lengre inne da.

Det gule dynetrekket hadde jeg som liten, og det rosa i samme mønster var min søsters. Litt rart at jeg hadde det gule, med tanke på at jeg var den jentete jenta og min søster den guttete. Det lyserøde blomstrete trekket hadde jeg når jeg var veldig, veldig liten. Jeg husker det faktisk ganske godt.

Og så fikk jeg noen gamle stoffrester. De kan jeg i alle fall klippe i!!

Denne turkise duken  med  blomsterbroderier og blondekant fikk jeg også. Digger den!


Dette aller fineste sengetøyet fikk jeg i julen. Det flytter fra rom til rom og gjør meg glad!

Dette fine bordet var jeg også så heldig å få. Det er et lite salongbord, men har klaffer som kan slåes ut.


Og så denne lampen da. Kjærlighet ved første blikk! Jeg aner ikke hvor gammel den er, men skjermen er nesten som ny og ikke falmet som mange gamle skjermer er.


Det skortet ikke på tilbud om barnepass mens vi var 'hjemme', så da ble det anledning til noen fine turer i skog og mark.




I dag fant jeg  Rom 123 i postkassen. Da er det ikke annet å gjøre enn å sette seg ned å nyyyyte.






Ha en kjempefin kveld.

Hilsen Sølvi

5 kommentarer:

Anonym sa...

du har jo virkelig vore heldig :) likte bordet kjempe godt :) men jeg må bare spørre hvor du kommer fra jeg? ferger er jo det omtrent bare her hos oss i møre og romsdal ;) kansje du har en liten sunnmøring i deg ;)

Anonym sa...

Så flott alt ser ut !! Misunner dere svelene (smil) GLEDER GLEDER GLEDER meg til shopping tur i morgen !!!! Stoff og stil, Fretex og IKEA, here we come !

Klemmer Kanutten

En støvel og en sko sa...

Hei Kanutten!

Snap! Gleder meg også.

Klem

annikken - osloliv sa...

Så koselig!! Stoffene var veldig fine! Likte særlig det gule du hadde;)

Jeg har også vært hjemme hos mamma og funnet noen skatter. Og det beste er at jeg vet at langt mer venter hos farmor:) Ha en fin kveld, hit kommer jeg igjen!

Brigg sa...

Takk for søt kommentar:-)

Fin blogg du har da!! Og hjem! har kost meg med innleggene dine:-)

Related Posts with Thumbnails