-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



torsdag 30. september 2010

Et 10-minutters prosjekt med flott resultat

Er du lei den kjedelige musematten din?
Det var jeg (glemte å ta før-bilde, men matten var mørkeblå, og litt slitt i kantene)...


så jeg dro av det gamle tynne stoffet, klippet til en bit av et stykke gammelt retrosengetøy, sprayet musematten med lim (fra Panduro), limte på stoffet og skar rundt kantene til slutt.


Og vips, ny kul musematte.

Ønsker dere alle en riktig fin dag!

Klem, Sølvi

23 kommentarer:

Lotten sa...

Så fint och enkelt!

Mette sa...

DET var jammen et lurt tips! Hah! Ble veldig inspirert na! Skal proves.

ha en fiiin dag!
klem Mette

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
SÅ lurt! Det blei jo kjæmpefint, og så lett å¨lage da! Like det:)
Ha en fin dag videre

Tuppelure sa...

Det er den fiiineste musematta jeg har sett:O)
Smart!

Maya: sa...

Stilig! Og så enkelt, takk for tips:)

maya

kardemomme sa...

SMART! Sånn musematte vil jeg også ha! Jeg har en sånn kjedelig sak som er kjøpt på Ikea for lenge siden. Skal jammen pusse den litt opp med et fint stoff! Genialt :))Andalucia, ser flott ut! Har aldri vært der, men ser at dette kunne vært noe for oss også. Ha en fin torsdag! Klem fra Kardemomme :))

HAKALLE sa...

Å kor flott det vart!! :-)

lise sa...

For en fabelaktig idé!

almaPalma sa...

Den vart kjempefin.:)
Takk for god ide!

Trollmora sa...

Det var jo rett og slett lurt! :) Og ikke minst fint!

Unknown sa...

Hærligenminhet så mange flotte innlegg hos deg i det siste da!!!

Dette var jo ein super ide!! Så flott det blei! Lim på sprayboks hørtes bra ut gitt. Ka forskjellige ting kan en lime med den mon tru?

Ser ut så dåkke hadde ein flott tur og forresten :o)

Savnet blei ikkje for stort itte dei der hima? ;o)

Ellen sa...

Heisann Sølvi:)
Helt fantastisk tips!Du er full av gode ideèr du, så koselig at du deler dem med oss:)
Jeg elsker sånne ideèr som ikke krever så mye forarbeide.....og her er det jo bare å slenge i vei:)Ble kjempefint!
Ha en finfin torsdag du også:)

Vibeke sa...

Så utrolig fin den ble!! Nydelig stoff - og så smart :)

Heidi sa...

Men kjære deg! Nå må jeg kanskje stupe ned i søppelkassa, for jeg kasta jo akkurat en slik slitt og stygg musematte! Det er noe av det lureste jeg har sett på lenge!

g u r o sa...

Oioioi, dette var den finaste DIY'en eg har sett på lenge! :)

Tusen takk for gode tøybleietips!
Er spent på korleis det blir, men har ikkje høyrt frå mange misfornøgde tøybleiebrukarar. Det er nok dei som ikkje sjølv har prøvd det som er mest skeptiske! ;) Eg er småskeptisk, men berre til min eigen ordenssans og kustus...hihi! Det blir vel skjerpings på det meste når berre kroppen blir sprekare igjen! ;)

Ønskar deg ei herleg hausthelg!
Klem

Fargevandring sa...

Superfint!!! Takk for tipset:-)

Bente sa...

Hei - kjempesmart idé - veldig greit med alt som ikke er altfor tidkrevende, men som likevel gir morsomme resultater:)

Klem fra Bente.

Kaspara sa...

Heisan Sølvi
For en kreativ dame du er! Dette var jo en superherlig musematte! Tenk av retrosengetøy!
Man må jo bli glad om man så sitter og betaler regninger over nettbanken med en slik musematte.
Når det gjelder det grå skapet i mitt siste innlegg, mener jeg bestemt at det var vanlig interiørmaling og sjablonger ja.
Nå må jeg ile ned på kjøkkenet for å ta ut epleformen som står i ovnen. Her plukker vi epler på bakken og høster de som enda henger på treet i dag og GUtta Boys er i full sving.
Ha en nydelig helg, Sølvi!
Klem fra Kaspara

Skjerstad sa...

Så tøft det ble :) Kjempelur ide ;)

Ha en fin Lørdag videre :)

Anonym sa...

Ser du har fått mange kommentarer, det er ikke rart!! For dette var GENIALT, skal lage meg en med en gang!! GOD HELG!! takk for tipset!! KLEM

Unknown sa...

Så fint det var da, kjempeflott ide. Ha en fin søndag videre. Wilhelmine

Miss-handy sa...

Heisann:)
Så stilig den ble! Virkelig smart! Jeg har ikke musematte, men nå fikk jeg lyst på en:)
Ser du har vært på jentetur. Så deilig! (sånt trenger vi mammaer:)
Kom nettopp hjem fra langhelg i Kjøbenhavn, og det var virkelig medisin for sjelen!
Den turen kommer jeg til å leve lenge på:)
Takk for den koselige kommentaren:)
Håper du får en kjempefin uke!....(dog våt, ser det ut til:)

Strikkefanten sa...

Så genialt! Fikk jommen lyst til å prøve:-)

Related Posts with Thumbnails