-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



torsdag 24. november 2011

Forbereder barnebursdag

I morgen skal lillebror endelig få feire bursdagen sin, og i dag har jeg tatt meg fri (dvs. må jobbe i kveld) og handlet inn til besøket.

Jeg har laget vimpelsnor med  decor-ark fra Søstrene Grene, (25 kr for en stor blokk).


Og sydd fiskeposer til godteri av gråpapir. Denne ideen fikk jeg fra Brigg i dette innlegget.
Genialt!! Må huske å finne en stang vi kan bruke å fiske med.


Dette cup cake stativet fant jeg på hobbybutikken på Lagunen her forleden dag, og da det var halv pris (250 kr) slo jeg til.
Jeg kan ikke å lage cup cakes, men jeg elsker å lage muffins, så kommer til å bruke det til det.


Jeg bruker nesten alltid denne grunnoppskriften som jeg la ut i fjor, og så varierer jeg med sjokoladebiter, moste bananer, rosiner, osv.

Jeg er en mamma med verdens dårligste samvittighet, og vet ikke om jeg tør å si når lillebror hadde bursdagen sin, (i juli...) men bursdagskalas har bare ikke latt seg gjøre før nå. Rett nok feiret vi dagen hans sammen med mormor og bestefar og naboungene deres på dagen hans i sommerferien, med kake og presanger, men så hadde vi lovet at han skulle få inviterer guttene i klassen til en liten feiring til høsten. Og så har han jo fått nytt rom, og nytt kjøkken i mellomtiden, så... Uff, prøver å riste det av meg, men det ligger jo der og gnager.

Ha en fin dag, alle i hop!

6 kommentarer:

Hennes sa...

Hei.

Så fin den vimelrekken var.
Har vært i den "utsettelsesklemma"
opptil flere ganger selv, og lover at vi aldri skal utsette det igjen, men så går dagene og ukene, vi kan ikke stoppe det, det skjer alltid igjen..
Så ikke tenk så mye på det, alle har det sånn. :O)

Linda..

Randi sa...

Flott vimpelrekke!! Jeg hamstra sånt papir selv i går!! Fine motiver, og enda finere pris :) Og fiskene var stilige! Det var høydepunktet i bursdagen min, når vi fiska over et laken mamma hadde hengt opp :) Ha en fin kveld! KLEM.

gult hus i svingen sa...

det blir en herlig fest:) det ser jeg, du har virkelig lagt deg i selen:) Tror ikke barna våre legger så mye i det som oss:) been there, done that:)
Jeg har bursdag 8.juli, tenk deg alle utsettelsene da jeg var lita;)
Og jeg, jeg er jo "nesten" normal;)
Muffins er ett sikkerstikk:) Våre ville også ha gele, en ville ha bløtkake og de andre to sjokoladekake:)
Savner å ha barneselskap jeg nå kjenner jeg:) det er jo så fint å se barna sine glade og å få sette seg ned og slappe av etterpå:)

Lykke til:)

klem fra Trine:)

MøbelPøbel sa...

Dårlig samvittighet må vi bare kaste over skulderen med en gang!Han er jo så heldig å få TO besøk! Tipper han gleder seg:)
De arkene kjøpte jeg jeg også i forrige uke. Fiiine til vimpel:)
Og så gøy med fiskeposer:) Det skal jeg ha i bakhodet til 7-årsdag i februar:)

Kos dere!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Artige fiskeposar!
Dette vert nok ein super fest:)
:-)

Heidi sa...

Rist enda hardere! Den dårlige samvittigheten går jo bare ut over oss selv, ikke sant? Du holder det du lovte, med selskap, og jeg er sikker på det blir knall! :)

(og du, det der med å riste av seg den dårlige samvittigheten er mye lettere å skrive til andre enn å gjøre selv... ;)

Related Posts with Thumbnails