-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 22. februar 2012

Figgjo-utfordring






Frk Eplegrøt har en utfordring på bloggen sin som jeg ikke kunne motstå: Vis meg din FIGGJO favoritt! Og her er mine favoritter: ('Tor Viking' syltetøy-krukke, 'Saga' frokostasjett og lite fat, 'Lotte' stor skål med lokk, og middagstallerkener av nyere design (tror jeg)).

Koppen på det siste bildet er min nyervervede Figgjo-gjenstand men jeg vet ikke hva mønsteret heter. Jeg vet heller ikke navnet på eggeglassene. Er det noen av dere som vet? Alt er forøvrig kjøpt på Fretex eller loppemarked.

Ifølge Wikipedia gikk Figgjo og Stavangerflint sammen i 1968, så da kan jeg jo også nevne at min absolutt favoritt er dette serviset fra Stavangerflint som jeg er begynt å samle på.

Kikk innom Frk Eplegrøts lille hus for å se flere Figgjo-favoritter :-)

Ha en fin-fin dag alle sammen :-)

(PS - Hva skjer med 'Blogger' for tiden? Ny måte å lage innlegg på, ny bildeopplasting, ny forhåndsvisning og små bilder? Har noen av dere opplevd dette de siste dagene?)

9 kommentarer:

Bente sa...

Hei - så mye fint fra Figgjo du har:) Jeg har et stettfat som ser ut til å være i Lotte-serien som du har bollen med lokk i. Kanskje jeg skal få fotgrafert det - og blitt med i utfordringen jeg også:)

God dag videre til deg - klem!

En støvel og en sko sa...

Ja, gjør det Bente!

Fjordlykke sa...

Takk for hyggelig kommentar! Så gøyt å finne andre som er glad i Figgjo! Vi er en liten gjeng her i Blogglandia:) Tallerkenene dine skal jeg finne navnet på. Har slike på hytten i en annen nyanse. Må se i arkivet mitt, husker jo ikke:)

Klem:)

PillePalle sa...

For utrolig fine Figgjo-tingene du har! Jeg har dessverre ikke en eneste del, men to norske skål som ligner Figgjo. De eggeglassene likte jeg mest!
Klem, PiPa

Frøken Loppe sa...

Hei!
Flott Figgjo du har her!
Så artig å sjå kor mykje forskjellig det er rundt omkring :o)
Ha ein super dag!

Tine i Rosablokken sa...

OO så masse fint, spesielt den nederste koppen! sånn skal jeg lete etter!

gult hus i svingen sa...

Flotte Figgjoting:) Skal nok hive meg på den urfordringen jeg også:)

klem fra Trine.)

Frk.Eplegrøt sa...

Så lekkre ting!Sikkler på syltetøy krukka di asså! hehe.
Takk for at du deltar :)

Brit Strikkenerd sa...

Masse vakre figgjo skatter.Ser du har en lotte krukke- synes det er et utrolig flott design- har en kopp i samme merke og elsker den:)

Related Posts with Thumbnails