-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 15. februar 2012

Suppe-onsdag


Det ble vedtatt hos oss at siden onsdagene er litt travle, med aktiviteter på ettermiddag/kveld, så kan middagen på onsdagene godt være litt enkel. Dermed ble suppe-onsdagen født.

Foreløpig blir det suppepose-varianten, men håper at jeg kan finne enkle suppe-oppskrifter jeg kan lage fra bunnen av etterhvert. I dag ble det Toro's Bergenske fiskesuppe, tilsatt to bokser oppkuttede fiskeboller.

Og så tipset Anne om grove horn med ost og skinke i innlegget sitt i dag,
så da ble det tilbehør til suppen denne gang.

Ha en riktig fin kveld videre :-)

8 kommentarer:

Minestrikkegleder sa...

Ser deilig ut, suppe er alltid godt, spesielt fiskesuppe og med nysteikte horn må det være deilig å komme hjem til middag.

salige lavendel sa...

Elsker fiskesuppe! Må si jeg synes det er like enkelt å lage den fra bunnen av uten Toro, og tror ikke det tar særlig lenger tid heller egentlig. Jeg prøvde en god variant i forrige uke. Jeg kokte opp vann, tilsatte salt og lot fisken trekke 10 min. Imens hakket jeg opp løk, vårløk og hvitløk som jeg surret i en kjele med olje. Så tok jeg fisken opp av vannet, helte vannet i løk-blandingen og smakte til med buljong. Så helte jeg oppi gulrøtter i tynne strimler + paprika og fisken til slutt. Tok meg ikke mange minuttene, og det smakte kjempegodt.

Anonym sa...

her i huset spiser vi ganske ofte suppe - men nesten aldri BARE suppe - har vi bare bare er det suppe OG pannekaker liksom, men det syns ikke mannen noe om så det lager vi som regel når mannen ikke er hjemme!!
MEN suppe det spiser vi veldig ofte - her er det veldig vanlig med bare kraft suppe MED makaroni - og selv om vi nå også kjøper veldig ofte slik suppe ferdig - så har jeg laget uttrolig mye slik fersk suppe sjøl. Og dermed har man jo base til å lage alle verdens supper også - da er det bare å koke ihjæl en eller annen grønnsak og lage suppe av det - MED slik fersk suppe kraft som veske - blir alltid godt!!!
Det er jo bare å koke godt og lenge ei høne det - så får man kjempe god kraftsuppe
EN annen ting som jeg OG ungene syns er kjempe godt - men som ikke mannen vil se engang er slik fersk suppe kraft, oppskjærte grønnsaker, vedlig gjerne makaroni OG farsedeig kjøttboller oppi.... MEN jeg tror jeg skal som lage som deg, fiske suppe i morgen jeg!!!

gult hus i svingen sa...

Suppe er godt det:) Nydelig dekket bord og fine tallerknene:)
Ha fine dager:)

klem fra Trine:)

salige lavendel sa...

Takk for koselig hilsen.
Men jeg glemte noe viktig - FLØTE =)Det heller jeg i til slutt for å få den litt hvit og kremet. Kos deg med dagen!

Eple sa...

Jeg elsker suppe, og holder på å drive resten av familien gal av vill suppeeksperimentering for tiden... ;)

- Og nå fikk jeg også lyst å prøve fiskesuppeoppskriften du har fått i kommentarfeltet ditt...

Fine dager til deg og dine :)

PillePalle sa...

PillePalle=suppekaspar (er ikke venn med supper), men grove horn ser deilig ut! Alt det røde under likte jeg ganske mye! Radioen var så stilig.
Kelmmer, PiPa

till-vidas-ara sa...

Det enkla och goda mär oftast det bästa..och här är det ju så ljuvligt...*** Älskar den där gröna nyansen i glaset och allt det andra så fint. soppor lagar jag alltsomoftast med mycket uppskattning..det är rart när man kan göra mycket av det lilla ***

många kramar till dig en fredag, Lycke

Related Posts with Thumbnails