-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



fredag 24. februar 2012

Vinterferie-syslerier





Da er vi på vei inn i en etterlengtet (!) vinterferie.

Lillesøster har endelig lært å strikke - ikke av meg (vi prøvde noen ganger, men tålmodigheten sprakk...) men av en lærer og en venninne. Se hvilken herlig farge hun har valgt da! Det skal bli et sitteunderlag.

Jeg har vært å snopet litt fargerikt stoff fra Stoff&Stil og fra denne herlige nyåpnede butikken. Det er retrostoffene på det midterste bildet. Kjøpte også ny voksduk til kjøkkenbordet.

Har heklet et trekk til et syltetøysglass. Tenkte det skulle være litt sånn Susan Liebe-inspirert, men det ser vel heller ut som en slags duskelue ;-)

Det nederste prikke-stoffet er et fleece-stoff som jeg tenkte å sy pannebånd av. Sydde noen sånne i julegaver, men ikke til mine egne barn og så lovte jeg å sy til dem også etter jul.

Da håper jeg at jeg får ånden over meg denne ferien og at symaskinen får trimmet seg litt.
Ellers skal vi ha hjemme-ferie denne gangen. Lillesøster skal til kjeveortoped og til øyelege, og ikke visste jeg at det var vinterferie da jeg bestillte timene en gang før jul. Ja ja, herlig å ta det med ro hjemme også. Vi håper på noen dagsturer på fjellet, en tur på biblioteket, og ellers litt rundt omkring.

Ha fine dager alle sammen :-)

9 kommentarer:

lise sa...

Det kommer til å bli en fin vinterferie, akkurat en slik som vi også planlegger.

Lisette sa...

Heisann! Takker for fine ord hos meg i dag, godt og høre...God helg til deg og dine...

Skjerstad sa...

Koselig å se dere har slike sysler :)
Og flinke lillesøster da, ofte er de mere tålmodige med andre voksne ;)

Kos dere med vinterferie :)
Her er vi ferdig .

Klem fra Janne

Fargevandring sa...

Hei Sølvi! Tusen takk for kommentaren din angående Elvira, og beklager veldig at jeg er så sen til å svare deg...det har vært så hektisk, og det er så mange blogger jeg vil besøk men man rekker ikke over alt. De tallerknene er kjempefine og du har nok sikkert solgt dem allerede. Jeg føler at de to Elvira-tingene jeg har nå, er så spesielle og fine for meg at jeg ikke har tenkt å samle opp enda mer, da tror jeg de vil mite litt av sin sjarm. Det eneste jeg kommer til å kjøpte meg om jeg en gang kommer over det, er et serveringsfat i samme mønster. Men da er det stopp. jeg har jo selvsagt skapene fulle av diverse kopper og kar allerede:-)
Så utrolig mange fine og inspirerende bilder du viser nedover her i innleggene dine. Håper du har ei fin helg! Klem, Anne Lise

Bente sa...

Hei Sølvi - så hyggelige feriesysler - jeg er heller ingen tålmodig sjel når det gjelder å lære bort håndarbeid - har prøvd å lære eldstedatteren strikking, men det blir ikke helt vellykket:)Så flink datteren din er:)

Fine stoffer også!

Lykke til hos kjeveortoped og hos øyelege - klem fra Bente:)

Lappeline ♥ sa...

Flotte stoffer og den nyåpnete butikken har jeg ikke fått vært i ennå...men turen går til helgen igjen og jeg gleder meg kan du tro...

Kjekt med vinterferie hjemme....ha en fin uke

Klem til deg

elin-e sa...

Ser ut som utsiktene til en god vinterferie. Gleder meg til å se resultater etterhvert ;) En utrolig lekker grønnfarge på det garnet ! LIKER !

HAKALLE sa...

Du er berre så flink og produktiv!! Eg har berre tankane, og så stoppar det liksom opp. Jaja. Berre eg får dreis på malinga mi igjen, så skal eg vere glad.

klem

Unknown sa...

Heisann.
Håpe du har fått kost deg masse med sysleriene dine i vinterferien :o)

Related Posts with Thumbnails