-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 18. april 2012

Dilla på notatbøker, og nytt forheng







Størstejenta og jeg har fått dilla på å lage og dekorere notatbøker. Storesøs har laget sine egne ved å klippe opp rutepapir som hun har sydd sammen med tykk bomullstråd. Og så har hun laget notatbøker av gamle dagbøker som hun aldri skrev noe særlig i, ved å rive ut sidene og lime fint papir på utsiden.

Og jeg har limt papir rundt en plastmappe med lommer (kjøpt på Nille) til å ha kvitteringer i. Jeg må bli litt flinkere til å ta vare på kvitteringer, i tilfelle det skulle være noe, og denne mappen er ideell til det. Dersom du bruker litt tykt papir, og en god lim, går ikke papiret av. Jeg skjærte rundt kantene på samme måte som jeg gjorde det med rundpinnemappen min.

Med det samme vi holdt på, tok jeg liksågodt å limte papir på 5-års dagboken min. Prøver, også her, å bli flinkere til å skrive litt hver dag. Med fint papir på utsiden blir jeg kanskje flinkere til å skrive litt oftere?

Og så har jeg sydd et forheng til deler av bokhyllene på kontoret. Greit å skjule stygge permer og glorete fagbøker som står der.

Ønsker alle som stikker innom en kjempefin onsdagskveld. Klem fra meg :-)

8 kommentarer:

Sonja frå Sunnfjord sa...

Så fine notatbøker! Dei kan jo godt ligge framme også når dei er så dekorative:)
Skal forresten ein liten tur til Bergen i helga. Kallen skal på båtmesse, og eg får nokre timar til å tusle rundt i sentrum... og kanskje shoppe litt!?
Klem

Zopp Design sa...

Så fine bøker dere lager :)


Vi har en liten give away gående. Kom innom og trekk et lodd eller fler da vel :)

Lene sa...

Har dilla på notatbøker jeg. og. Får aldri nok! :)

gult hus i svingen sa...

Herlige notatbøker og oppbevaring:) takk for tips:)

Klem Trine:)

Anonym sa...

Så fine bøker dere har lagd! Og så flink du er som skriver dagbok! Det får ikke jeg til, ikke er jeg flink med album og sånt heller. Men bloggen er jo bedre enn ingenting da, det blir jo en form for album/dagbok på et vis. Takk for fine tips om kaffemaskin! Etter å ha lest kommentaren din, kom jeg på den gode gamle Bialettikanna og melkeskummeren, som vi har tatt vare på i en skuff i kjelleren. Dem hadde jeg faktisk glemt som et alternativ! Så tusen takk for påminnelsen. Nå er espressokaffe skrevet ned på handlelista, og jeg gleder meg til å teste ut gamlemåten igjen! Er enig med deg i at den er ganske koselig :-)! Ha en fin kveld! Så fint det blågrønne stoffet i forhenget var, forresten. Klem fra Anne.

Inger Johanne sa...

Hei du!
Nå har eg kost meg "fælt" her inne med dei siste innlegga dine! Så FLOTTE bøker dokke lagar, og ellers så mykje anna fint! Eggy bread likar me òg, men kalle det for Arme riddarar..:-) Hakalla-garden skulle eg veldig gjerne ha vore på - kjenner du dei som driv, kanskje?
Me bloggast! Klem

24 sa...

Så flotte dei blei! :)
Ønsker deg ein fin fredag!
Klem Helene

Eple sa...

Alt blir bedre med fine farger og mønstre. Har stor tro på at det å ta vare på kvitteringer dine vil gå som lek fra nå av :)

Related Posts with Thumbnails