-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 18. juli 2012

Mini make-over på jenterommet



Den største søsteren i huset har fått en liten make-over på rommet sitt. Greit å ha noe å sysle med når alle venninnene er på ferie og sol, varme og badevær glimrer med sitt fravær. 
Sammen har vi tapetsert skuffene på skrivepulten hennes. Skrivepulten stod på rommet mitt da jeg var liten, og jeg har derfor ikke hjerte til å male den om. Skuffene var mørkebrune før, og nå har de fått en liten RetroVilla tapetrest på seg.


Magnettavlen har vi limt stoff på. Både tavlen og stoffet er fra Ikea.
Og så har vi malt den ene siden av bokhyllen med tavlemaling. Greit å få brukt opp litt rester av den malingen også.


Koppene med penner lagde vi for mange år siden. Av hermetikkbokser, fotografier skrevet ut på vanlig papir, decoupagelim og bånd.

Og så har vi skrudd opp en stang bak døren, til kjoler, vesker og slikt. 

Dette er småtterier som vi har gått og snakket om lenge, og det hele var gjort på noen timer (pluss tørketid på tavlemalingen, 3 strøk med ca 12 timer mellom hvert strøk).

I tillegg har jeg malt gamle furulister både langs taket og rundt dører i kjellerstuen. Kjedelige greier som jeg har gruet meg til å gjøre, men som ble ferdig i løpet av noen dager. Herlig!!

Nå venter tekoppen og Knausgård (har endelig begynt å lese 'Min kamp').

Fortsatt god sommer! Klem fra meg :-)

16 kommentarer:

i mitt lille rekkehus sa...

Så flink dere er! Ble skikkelig fint:-) da er d vel fortjent m sofa og en god bok!

Gunnhild sa...

så fint!!
akkurat slik skrivepult har jeg lett og lett etter, uten hell ;) den ble nydelig med tapeten!!

Petra / Popetotrora sa...

Fint!! Tapeten på byrån är ju hur härlig som helst!

Sonja frå Sunnfjord sa...

Fin fornying med herlige fargar!

Unknown sa...

oj så stilig det ble, kjempefint!
flink :)

Unknown sa...

Lekkert jenterom. D

Dorteas lille verden sa...

Så fint det ble:) Skikkelig flott skrivebord og magnettavle!

Anna Therese sa...

Kjempe fint jenterom :) Den magnettavlen var jo tøff da :) Ha en fin kveld videre!

Anonym sa...

veldig fin tapet på skkuffen!!!

Anonym sa...

veldig fin tapet på skkuffen!!!

PillePalle sa...

Så fin det ble i rommet til datteren din. Jeg kunne ønsker meg at guttene mine ville ha noe å sysle, men de har bare lyst å sitte foran dataen og play station...
Klemmer fra PiPa

Dagens Interiør sa...

Du imponerer alltid, så flott det ble!:)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Så fin tapet! Hjertebank skuffer har hun fått ;) Så hyggelig å gjøre dette sammen, og gøy å få et så bra resultat.

Anonym sa...

Så fint dere har gjort det. Og så koselig at du fortsatt har skrivepulten fra din egen barndom, den er kjempefin med tapet, og jeg skjønner godt at du ikke ville male den. Jeg har ikke somlet meg til å lese Knausgård enda, jeg har lest lite bøker siden jeg fikk barn, og jeg som leste så masse før. Jeg må begynne å lese igjen, for jeg liker det jo egentlig godt! Fortsatt god sommer til deg og dine! Klem fra Anne.

till-vidas-ara sa...

hej rara i sommaren! vad finfint ni gör, tycker om den där tavlan, färgerna, och kan tycka att vanligt trä är fint att ha kvar verkligen, mer och mer så nu :) önskar sol och fina dagar till er..!

kramar Lycke

24 sa...

så koslig det ble :)

henriette

Related Posts with Thumbnails