-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



mandag 15. oktober 2012

Jeg MÅTTE bare...


prøve å strikke meg en slik pute som jeg har sett på bilder fra Interiørmessen f.eks. hos NIB og Kronprinsessene.


Jeg ble så fornøyd med resultatet, at puten måtte bli med på "photoshoot" rundt om i huset, hi hi!



Puten er strikket med garn fra restekurven, på pinner nr 4. Jeg laget konvoluttåpning bak, og heklet for- og bakstykket sammen med fastmasker. Tenkte jeg skulle bruke tre-knapper, men fant ingen som passet.


Det gikk kjapt å strikke - det er bare riller strikket fram og tilbake.


Ellers jobber jeg (i hodet mitt) med å gjøre stuen lunere. Tenker litt på å skifte ut en vegg med tømmerpanel, ny peisovn, og noen nye lamper. Men blir samtidig så matt av slike tanker... Hva med dere? Har dere noen oppussings/fornyelses-planer?

Klem fra meg :-)

11 kommentarer:

smileull sa...

Oi, så fin! Har sett på de putene bl.a. på bilder fra Interiør- og boligmessen. Så lenge man lager til seg selv synes jeg det er helt i orden å la seg inspirere så tydelig. Kjempefin! Og så lurt å bruke fra restekurven. Det prøver jeg også å bli flink til. ;)

Unknown sa...

ÅÅÅ, den var jo fantastisk fin;))

24 sa...

så kul den var :)

og flott utsikt du har i fra vinduet ditt der !

Henriette

Mette sa...

Putestrikking over en lav sko, som det heter, i alle land! Den ble fin!! Jo, jeg gar og lurer pa om vi skal pusse opp soverommet. Ryddet i klaerne i helgen og har flere poser til kasting. Alt i pavente av at jeg skal skal fa overskudd til a pusse opp soverommet :-)

Unknown sa...

Jøye meg, så flott. Du er god. Fikk lyst til å prøve meg. D

gult hus i svingen sa...

Så flott pute da, det ser så enkelt ut, men krever nok sin kvinne å få til dette:) Kjenner meg så godt igjen i det du sier med å bli matt av åplaner:) jeg har mange og blir mattere og mattere ved tanken.....og ingenting blir gjort:)
Jeg vil ommøblere, rydde, kaste, selge, gi bort, sy, male:)
klem trine:)

MøbelPøbel sa...

Jeg er blitt så inspirert av denne puten også! Er det noe jeg ønsket meg på messen var det denne, men over tusen kroner..Da får vi heller lage selv..hehe:)
Ååå..din var kjempefin!! Og så lurt med løsningen bak. Flink er du:)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Kjempefin pute!

Petra / Popetotrora sa...

Jättefin! Vad kul att den fick "åka på turné" runt om i huset. :)

Gunnhild sa...

denne var virkelig nydelig!
og så utrolig fint strikket.
den fortjente rundturen i huset ja :)

Marianne sa...

utrolig fin pute! kjekt når man blir inspirert til å finne frem strikkepinnene og kaste seg ut i det.
ha en herlig uke!

Related Posts with Thumbnails