-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



onsdag 12. desember 2012

Strikkejakke makeover



Denne jakken var et impulskjøp for noen år siden, og var på vei opp i posen med ting som skulle til Fretex da jeg fikk en lur ide. Jeg plukket opp masker rundt ermeåpningen og strikket ermer ovenfra og ned. Dermed ble en upraktisk jakke til en lun og varm sak som er helt grei til hverdagsbruk.


Det gikk veldig fort å strikke, jeg brukte en liten rundpinne og bare strikket rundt og rundt helt til de ble lange nok. Jeg avsluttet med noen riller, men det vises ikke så godt på bildet.

Håper dere har fine førjulsdager! Klem fra meg :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink og lur du er!! Det ble jo kjempefint! Jeg har aldri kunnet bruke sånne kortarmede strikkejakker, selvom det er aldri så fint, for jeg fryser sånn bestandig! Så denne idéen kan jeg få bruk for. Ha en fin adventstid videre! Klem fra Anne.

gult hus i svingen sa...

Kjempegod ide dette:) Fint ble det med kontrasten mellom de to fargene:) Og julekalenderene under her er da bare så dekorative:) Vår yngste har julekalender ennå hun også, og hun er 18 år!!!!! Prøvde å foreslå å kutte ut i år...."men mamma det er da tradisjon" var svaret:)
Fine førjulsdager til deg fra Trine:) Klem

altetterboka sa...

Wow, smart og kjempe fint resultat:)

Anonym sa...

Du er bare så flink og kreativ !!! Skappelgenseren kan bare gå å legge seg !!!!

Klemmer
Kanutten

Related Posts with Thumbnails