-en blogg om interiør, hobbyprosjekter og litt annet. Velkommen inn!



tirsdag 7. mai 2013

Konfirmasjonspynting i bruktduell


På lørdag hadde vi 20 herlige gjester her hos oss for å feire Storesøs sin konfirmasjon.
Det ble en minnerik dag med mye latter, glede, god mat og en herlig uformell stemning.

I mitt forrige innlegg skrev jeg litt om pynten og annet vi lagde til festen, og siden det meste ble laget av gjenbruksting tenkte jeg at dette innlegget kunne passe godt i NIBs bruktduell denne måneden.

Kanskje det også kan inspirere andre til å tenkte 'brukt' når det skal pyntes til fest hjemme?


Det aller meste på bildet er er arvet eller kjøpt på loppis/Fretex/Finn.
Til og med jenta på toppen av kransekaken er brukt! Den hadde jeg på min kransekake da jeg var konfirmant.
De små plastbrikkene foran  til venstre har jeg samlet på i noen år nå. Det dukker alltid opp en eller to på loppis. 


Når kvelden kom begynte vi og de gjestene som var igjen å rydde av bordene i stuen, bordene skulle flyttes, og bordpynten ble derfor flyttet ut på kjøkkenet. 


Krydderhyllen har jeg selvfølgelig vist før her på bloggen. Den er kjøpt på Finn og ble fraktet til Bergen fra Sandnes av min snille Stavangervenninne.


Jentene mine og jeg lagde lysholdere av gamle syltetøykrukker og rosa silkepapir som vi hadde liggende.
Muggen og eggeglassene på bildet har jeg arvet.


Det samme gjelder for de blå Figgjo-skålene og den blå kaffekannen fra Stavangerflint.


Som vaser brukte vi gamle syltetøyglass med remser av gamle dynetrekk rundt.


Tvisten ligger i en gammel skål og kransekaken på en gammel tallerken.


På bordene brukte vi gamle linduker og oppå der la vi mange små heklebrikker som jeg har fått av min mor.


Dessverre ble det liten tid til knipsing av selve borddekkingen i stuen, men jeg kan røpe at bordet ble dekket med et sammensurium av gamle tallerkener, bestikk og glass, mange forskjellige servietter, og lysestaker lagde vi av gamle porselenskopper med dekorsand oppi. Kanskje noen av gjestene tok bilder av det, i så tilfelle kan jeg legge dem ut  i et annet innlegg.

Håper alle mine fine lesere får en flott mai-uke videre.
Klem fra Sølvi :-)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så mange fine ting. Skulle gjerne stt det bordet. Høres kjempekult ut. D

Lidyll sa...

Hei søta!
....så koselig innlegg!:)

Herlig konfirmasjonspynt da!
...må jo ha blitt bra det!:)

Masse lykke til i utforringen!
...og håper du får en riktig flott kveld!

Stor klem fra meg

elin-e sa...

Så mange fine ting. Sikker på at det bordet var både spennende og smakfullt. Herlig gjenbruk !

NydeligFlott - Julie sa...

Herlig! Så mye flotte frager!
LIKER <3
Ønsker deg en NydeligFlott helg
og lykke til i nib´s utfordring!
Klem fra Julie :-)

Unknown sa...

Even Disney did fendi outlet their Tarzan animated film(s) which shows that John Carter hermes replica could be an animated work in the style of Incredbles, still for family but not prada handbags really "cute" and "musical"

Related Posts with Thumbnails